Δευτέρα, 20 Ιουνίου 2016

Καλλιεργώντας τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και τη γνώση στα παιδιά: Προτάσεις των εκπαιδευτικών

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
47η  & 48η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝ. ΑΤΤΙΚΗΣ


ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ47ης: Παρδάλη Μαρία
          ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 48ης: Κυριάκη Σπυριδούλα

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ

Καλλιεργώντας τη φαντασία, τη δημιουργικότητα  και τη γνώση στα παιδιά:      Προτάσεις των εκπαιδευτικών



Η σπουδαιότητα της Εικαστικής Αγωγής στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού- Ο ρόλος του Καλλιτέχνη εκπαιδευτικού. Εισηγήτρια: Ελένη Καραγιάννη

Χειροτεχνία ή Εικαστική έκφραση; Ιδέες οργάνωσης για την τάξη  και το προαύλιο. Εργαστήριο με  «ανοικτά» υλικά.
Εμψυχώτρια: Ελένη Καραγιάννη


Είχα την τιμή να με προσκαλέσουν οι σχολικές σύμβουλοι κ. Μ. Παρδάλη και κ. Σ. Κυριάκη για να παρουσιάσω εισήγηση και εικαστικό-βιωματικό εργαστήριο σε ημερίδα για εκπαιδευτικούς, σχετικά με τη δημιουργικότητα στο σχολειο.

Στην εισήγηση προσπάθησα να απαντήσω με επιχειρήματα στο επίκαιρο ερώτημα: Μπορεί ο ρόλος και η ουσία του εκαπιδευτικού μιας καλλιτεχνικής ειδικότητας, δηλαδή ένας  Καλλιτέχνης παιδαγωγός, να υποκατασταθεί από μια άλλη ειδικότητα χωρις βιωματική σχέση με την τέχνη;
Χρειαζόμαστε τελικά την Τέχνη και τον Καλλιτέχνη παιδαγωγό στο σχολείο;

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Παρακάτω θα βρείτε το υλικό που χρησιμοποιήθηκε για την εισήγηση:


Βίντεο 1 : Α student named Art (greek subtitles)



Βίντεο 2: Οι καρτέλες Power point που χρησιμοποίησα. Εκεί θα βρείτε και τη βιβλιογραφία.


Κείμενο: Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΟΥΚΛΑ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΆ ΠΑΙΔΙΑ
               Πατήστε εδώ: ΕΔΩ

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.

Στο βιωματικό εργαστηριο που ακολούθησε, επιχείρησα να δημιουργηθεί κάτι σαν την προσομοίωση του εργαστηρίου που κάνω στα παιδιά στην ώρα της Εικαστικής αγωγής, πάνω στο μοντέλο των σχολείων  της Reggio Εmilia. 
Στόχος ήταν να αντιληφθούν οι συνάδερφοι πόσο παιδαγωγική είναι η ελεύθερη χρήση των υλικών. 
Στο τέλος έγινε καταγραφή-αξιολόγηση του εργαστηρίου και βγήκαν φοβερές διαπιστώσεις. Τους ζήτησα να παρατηρήσουν τη δική μου συμπεριφορά/στάση, να αφουγκραστούν τα δικά τους συναισθήματα, αλλά και τις φάσεις της σκέψης τους που τους οδήγησαν στα συγκεκριμένα έργα κ.α. 
Πιστεύω πως οι συνάδερφοι συνειδητοποίησαν τη διαφορά του Παιδικού έργου τέχνης από το έργο που έχει δημιουργηθεί για να καλύψει την αισθητική των ενηλίκων, κατάλαβαν πως δεν είναι τόσο δύσκολο να οργανώσεις εικαστική γωνιά στην τάξη και πως προκάτ-πρακτικές όπως ο επιχρωματισμός της φωτοτυπίας, πόσο πολύ "καταπιέζουν" τη δημιουργικότητα των παιδιών.

Παρακάτω θα βρείτε έργα των εκπαιδευτικών που έγιναν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου:.