Photographer Elliot Erwitt.
Mόλις είχα μια όμορφη εμπειρία με την 5χρονη ανιψιά μου. Καθώς επιστρέφαμε με το αυτοκίνητο από το μπαλέτο είδαμε μπροστά μας μια από τις πιο αποκρουστικές εικόνες: ένα πιτ μπουλ είχε αρπάξει στα δόντια του μια γάτα.Δεν σας περιγράφω την εικόνα γιατί μπορείτε να τη φανταστείτε.
Αρχίσαμε να φωνάζουμε και να κορνάρω μήπως και φοβηθεί. Μάταια. Το σκυλί εξαγριωμένο έσφιγγε στα δόντια του το άμοιρο ζώο και το κοπανούσε στον αέρα. Και τότε με την άγνοια κινδύνου που ως γνωστό με διακρίνει, τραβάω χειρόφρενο, αρπάζω τη μεγάλη δερμάτινη τσάντα μου με την ιδέα να την εχω σαν ασπίδα προστασίας, βγαίνω έξω και αρχίζω να φωνάζω στον σκύλο με την ελπίδα να φοβηθεί. Η επιχείρηση διάσωσης απέτυχε γιατί ο σκύλος έφυγε τρέχοντας με τη γάτα στα δόντια. Δεν ξέρω εάν την άφησε τελικά αλλά εγώ έπρεπε να ξαναμπώ στο αυτοκίνητο γιατί είχαν μαζευτεί αυτοκίνητα.
Μιλήσαμε για το περιστατικό στο αυτοκίνητο με την Ειρήνη. Όταν φτάσαμε σπίτι με αγκάλιασε από τα πόδια και δεν με άφηνε να φύγω :" Θεία θέλω να γίνω σαν και εσένα μόλις μεγαλώσω, μου είπε μετά, κοιτάζοντάς με στα μάτια έντονα. -Να σώζω αβοήθητα γατάκια".
Η θεία αισθάνθηκε υπερηφάνεια μαζί την αγάπη και την γλύκα της ανιψιάς μου να με διαπερνά.
Αναμφισβήτητα η Ειρήνη είχε μια έντονη στιγμή, πιστεύω από εκείνες που μένουν στο ασυνείδητο Είχε μια εμπειρία : Δράσης- πράξης-αντίδρασης. Μια διδαχή, ένα παράδειγμα προς μίμηση, μία εικόνα. Ναι. Μια εικόνα από αυτές που καθορίζουν τη συμπεριφορά στο μέλλον των μικρών ανθρώπων. Ένα σκυλί και μια αβοήθητη γάτα, μπορεί να μεταφερθούν στο μέλλον σαν μια άλλη εικόνα: μια αδικία, μια κακοποίηση σε έναν άνθρωπο, ένα ηθικό δίλημμα που η Ειρήνη θα κλιθεί σαν ενήλικη να αντιμετωπίσει. Να επέμβει. Να δράσει ή να αντιδράσει. Έχει προσλάβει εκ των προτέρων μια εικόνα από ένα οικείο πρόσωπο, μια ιδέα , μιαν ενθάρρυνση, πως επιτρέπεται η Δράση και η Αντίδραση για τις ανάγκες των άλλων.
Δεν ξέρω.. ίσως από κάποιους, αυτό το τυχαίο γεγονός και ο συσχετισμός του με τον καθορισμό της ενήλικης συμπεριφοράς να θεωρηθεί υπερβολή.
Είμαι πεπεισμένη πως οι ουσιαστικοί τρόποι εκπαίδευσης των παιδιών μας είναι αυτοί Να λειτουργούμε σαν θετικά παραδείγματα . Όχι μέσα από στείρα και θεωρητική διδασκαλία. Όλα τα καθημερινά μπορούν να λειτουργήσουν ως μαγιά για να φτιάξουμε όμορφους ανθρώπους. Από αυτό που ΕΙΜΑΣΤΕ και όχι από αυτό που διδάσκουμε .
Mόλις είχα μια όμορφη εμπειρία με την 5χρονη ανιψιά μου. Καθώς επιστρέφαμε με το αυτοκίνητο από το μπαλέτο είδαμε μπροστά μας μια από τις πιο αποκρουστικές εικόνες: ένα πιτ μπουλ είχε αρπάξει στα δόντια του μια γάτα.Δεν σας περιγράφω την εικόνα γιατί μπορείτε να τη φανταστείτε.
Αρχίσαμε να φωνάζουμε και να κορνάρω μήπως και φοβηθεί. Μάταια. Το σκυλί εξαγριωμένο έσφιγγε στα δόντια του το άμοιρο ζώο και το κοπανούσε στον αέρα. Και τότε με την άγνοια κινδύνου που ως γνωστό με διακρίνει, τραβάω χειρόφρενο, αρπάζω τη μεγάλη δερμάτινη τσάντα μου με την ιδέα να την εχω σαν ασπίδα προστασίας, βγαίνω έξω και αρχίζω να φωνάζω στον σκύλο με την ελπίδα να φοβηθεί. Η επιχείρηση διάσωσης απέτυχε γιατί ο σκύλος έφυγε τρέχοντας με τη γάτα στα δόντια. Δεν ξέρω εάν την άφησε τελικά αλλά εγώ έπρεπε να ξαναμπώ στο αυτοκίνητο γιατί είχαν μαζευτεί αυτοκίνητα.
Μιλήσαμε για το περιστατικό στο αυτοκίνητο με την Ειρήνη. Όταν φτάσαμε σπίτι με αγκάλιασε από τα πόδια και δεν με άφηνε να φύγω :" Θεία θέλω να γίνω σαν και εσένα μόλις μεγαλώσω, μου είπε μετά, κοιτάζοντάς με στα μάτια έντονα. -Να σώζω αβοήθητα γατάκια".
Η θεία αισθάνθηκε υπερηφάνεια μαζί την αγάπη και την γλύκα της ανιψιάς μου να με διαπερνά.
Αναμφισβήτητα η Ειρήνη είχε μια έντονη στιγμή, πιστεύω από εκείνες που μένουν στο ασυνείδητο Είχε μια εμπειρία : Δράσης- πράξης-αντίδρασης. Μια διδαχή, ένα παράδειγμα προς μίμηση, μία εικόνα. Ναι. Μια εικόνα από αυτές που καθορίζουν τη συμπεριφορά στο μέλλον των μικρών ανθρώπων. Ένα σκυλί και μια αβοήθητη γάτα, μπορεί να μεταφερθούν στο μέλλον σαν μια άλλη εικόνα: μια αδικία, μια κακοποίηση σε έναν άνθρωπο, ένα ηθικό δίλημμα που η Ειρήνη θα κλιθεί σαν ενήλικη να αντιμετωπίσει. Να επέμβει. Να δράσει ή να αντιδράσει. Έχει προσλάβει εκ των προτέρων μια εικόνα από ένα οικείο πρόσωπο, μια ιδέα , μιαν ενθάρρυνση, πως επιτρέπεται η Δράση και η Αντίδραση για τις ανάγκες των άλλων.
Δεν ξέρω.. ίσως από κάποιους, αυτό το τυχαίο γεγονός και ο συσχετισμός του με τον καθορισμό της ενήλικης συμπεριφοράς να θεωρηθεί υπερβολή.
Είμαι πεπεισμένη πως οι ουσιαστικοί τρόποι εκπαίδευσης των παιδιών μας είναι αυτοί Να λειτουργούμε σαν θετικά παραδείγματα . Όχι μέσα από στείρα και θεωρητική διδασκαλία. Όλα τα καθημερινά μπορούν να λειτουργήσουν ως μαγιά για να φτιάξουμε όμορφους ανθρώπους. Από αυτό που ΕΙΜΑΣΤΕ και όχι από αυτό που διδάσκουμε .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου